Friday 1 April 2016

ECHO 共鸣 | Take a Look Back on March 2016




Hello March


扎西拉姆.多多《当你途经我的盛放》
──〈班扎古鲁白玛的沉默〉

你见 或者不见我
我就在那裡
不悲不喜

你念 或者不念我
情就在那裡
不来不去

你爱 或者不爱我
爱就在那裡
不增不减

你跟 或者不跟我
我的手就在你手裡
不捨不弃

来我的怀裡
或者
让我住进你的心间
默然 相爱
寂静 欢喜



There’s always time for a glass of wine





Friday Inspiration: Lose myself in you


宋尚纬〈说话〉

你愿意和我说些话吗
说些温柔的话
让我忘记死亡
忘记日常的鬼魅
在我身边游荡
看见躺下的样子像字
逐渐变小,才想起
问你是否愿意
写些字给我像在太空
每个笔画都是氧气

你在的地方下雨了吗
像我这边一样
落下的雨都是针
将日子缝起
伤心就不会被看见
好想问问你那裡
是否有雪落下时静谧
空气中也充满神秘

那你愿意听我唱歌吗
愿意看我做些
笨也没有关係的事吗
我看到雨汇聚成一片水洼
默默地想你
会像水那样吗
像水那样流过我
温柔像羽毛浮在大气之上
像我仍在羊水时
沉默看着世界
对于一切仍未感到恐惧
仍未绝望的样子

如果你愿意
如果你愿意
如果生活像你
如果我像和煦的日光
如果我像和缓的大气
如果你在
如果我在
那我愿意,我愿意





This is ACTING

Sia: I'm calling it This Is Acting because they are songs I was writing for other people,
so I didn't go in thinking 'this is something I would say'.
It's more like play-acting. It's fun.

Songs I like: Alive, Move your body, Footprints, Broken Glass




Very little is needed to make a happy life;
it is all within yourself, in your way of thinking.

--- Marcus Aurelius



 Friday Inspiration: Run away now and forevermore

潘柏霖〈这也许是一件很复杂的事情〉

关于爱情这件事情
也没有真的那么迷幻的原因
只是因为我走
刚好就走到了这裡

爱你的时候也没有真的
那么神圣的原因
只是因为寂寞的时候
有条桥出现了
而你刚好就在这裡

悲伤的时候好像也想不起来
那么崇高的原因
只是因为需要你的时候
你并不在这裡

快乐的时候也不曾有过
太伟大的剧情
只是因为我知道当我走过去
你就会在那裡





Life is Sweeter than Fiction

I love dessert.
I can't be guilty about it because I have to taste everything.
I experiment.

--- Martha Stewart



Friday Inspiration: Echo


隐匿〈原来的光〉,《足够的理由》

你若是给我越少
我将获得越多

你若是逐渐将我收回
我将可能更加完整

你应该
走到最远
最远

好让我逐渐抛开
脚底下的影子

一天一天
留下几个字

而后就让青苔
慢慢的
爬上来




Blue Neighborhood

Troye Sivan: I feel like part of getting better at writing is knowing where to find that inspiration.
Right after something happens to me,
the first thing I'll do is go write when those feelings are really, really fresh.

Songs l like: Youth, Fools, Bite, Wild




New look on Takeabreak90s.com, inspired by white marble stone texture.
Let's Take a break and have a look, happy reading.




Friday Inspiration: Give the world a reason to smile

If you smile when no one else is around, you really mean it. ---- Andy Rooney





- MARCH BLOG POST -


















No comments:

Post a Comment