Wednesday 1 February 2017

LIVING the Dream 理想生活 | This is how we do... January 2017




2017, Better things are coming

我唯一锲而不舍,愿意以自己的生命去努力的,
只不过是保守我个人的心怀意念,在我有生之日,做一个真诚的人,
不放弃对生活的热爱和执着,在有限的时空里,过无限广大的日子。

 ——三毛 《雨季不再来》










Take a Tea Break

I need a dessert and a feel-good song to make me dance.




Friday Inspiration: Fake It Til You Make It

林季钢《余人》, 〈一件一定不会被相信的事〉

有一些人为了自己停下
安安静静成了恒星
你还来不及学会写自己的名字
就被海浪带往更深的地方

跟十年前的自己说
对不起
请原谅我
一件一定不会被相信的事
你竟然还是活了下来

Listen to Sia, Move Your Body




Take a Chinese Dim Sum Break


  

Take a Chinese Paper Cutting Break



 

Take a Lunch Break




Friday Inspiration: Living the Dream

〈如果我能拨动时间的针臂〉,孙维民《拜波之塔》

如果我能拨动时钟的针臂回到绝望以前
如果我能呼唤失散的云朵和梦
如果飞逝的鸟雀降落昨天的河岸
快乐地唱歌。如果我能发现
一条祕境的小径,一扇大门──
如果坠地的花瓣不再吐露芬芳
落叶悲泣一如尸体
这些能够改变
如果我能拨动时钟巨大的针臂




Friday Inspiration: Just go with it

旅行能摧人思索。很少地方比在行进中的飞机、
轮船和火车上更容易让人倾听到内心的声音。
我们眼前的景观同我们脑子里可能产生的想法之间存在着某种奇妙的关联:
宏阔的思考常常需要有壮阔的景观,而新的观点往往也产生于陌生的所在。
在流动景观的刺激下,那些原本容易停顿的内心求索可以不断深进。

—— 艾伦狄波顿《旅行的艺术》




Take an Afternoon Break

Let's not talk about this weather but rather focus on the sweet side of life.
Location: Cream n Beans, Batu Pahat Johor




HAPPY LUNAR NEW YEAR

新年新气象,鸡祥如意一团和气
Wish you luck in the Year of the Rooster





Wish you luck on Year of Rooster










No comments:

Post a Comment