Thursday 1 September 2016

DREAMLIKE 如梦一般 | Take a Look Back on August 2016




Goodbye July, You were a dream!

My dream is to have a house on the beach,
even just a little shack somewhere so I can wake up,
have coffee, look at dolphins,
be quiet and breathe the air.

--- Christina Applegate











What should I do with my life?

Drink Good Coffee and enjoy the time
 Location: Awesome Canteen, Sekeping Victoria Penang





Friday Inspiration: Dreamlike

顾城〈避免〉

你不愿意种花
你说:
「我不愿看见它
一点点凋落」
是的
为了避免结束
你避免了一切开始





Aromatic daily refresh

My lately favorite from AESOP:  Classic shampoo,
Geranuim Leaf Body Cleanser & Mouthwash Bain De Bouche




Friday Inspiration: ILUSM

陈繁齐〈到远方去〉

我和妳说
我要到远方去
一个时间比较慢的国度

如此一来
妳那边十月的时候
我还停留在九月

妳醒了的时候
我还在枕边想念妳

妳那边入夜的时候
我还能够给妳夕阳

妳已经果断的时候
我还能期盼口信

妳已经不爱的时候
我还能继续爱妳

Read more: Ferringhi Coffee Garden Penang




Friday Inspiration: Open the Door

叶青〈你的身体〉

用你的脚走出门 傍晚独自回家
回到家的时候 抬头看见楼上微黄的灯光
从你的背包掏出一把钥匙

用你的耳朵听我每天等待着的 你开门的声音





Friday Inspiration: Flowers do not bloom without a little rain

〈更爱的方式〉,楚影《想你在墨色未浓》

所谓庆幸就是
找到一种更爱的方式
包容了动乱
眼泪的来源
而不凝滞时间
持续保有善意的温暖





- AUGUST BLOG POSTS -












Editor’ Picks: July Favourite 2016



No comments:

Post a Comment