Tuesday 1 March 2016

GODSPEED 祝你安好 | Take a Look Back on February 2016




Hello, February

The best and most beautiful things in the world cannot be seen or even touched
- they must be felt with the heart.

-- Helen Keller --










We never go out of the Style 4.0

Location: David Brown's Restaurant and Terrace, Penang Hill




Friday Inspiration: Possibilities


辛波丝卡 Wislawa Szymborska〈种种可能〉
译者:陈黎


我偏爱电影。
我偏爱猫。
我偏爱华尔塔河沿岸的橡树。
我偏爱狄更斯胜过杜斯妥也夫斯基。
我偏爱我对人群的喜欢
胜过我对人类的爱。
我偏爱在手边摆放针线,以备不时之需。
我偏爱绿色。
我偏爱不抱持把一切
都归咎于理性的想法。
我偏爱例外。
我偏爱及早离去。
我偏爱和医生聊些别的话题。
我偏爱线条细緻的老式插画。
我偏爱写诗的荒谬
胜过不写诗的荒谬。
我偏爱,就爱情而言,可以天天庆祝的
不特定纪念日。
我偏爱不向我做任何
承诺的道德家。
我偏爱狡猾的仁慈胜过过度可信的那种。
我偏爱穿便服的地球。
我偏爱被征服的国家胜过征服者。
我偏爱有些保留。
我偏爱溷乱的地狱胜过秩序井然的地狱。
我偏爱格林童话胜过报纸头版。
我偏爱不开花的叶子胜过不长叶子的花。
我偏爱尾巴没被截短的狗。
我偏爱澹色的眼睛,因为我是黑眼珠。
我偏爱书桌的抽屉。
我偏爱许多此处未提及的事物
胜过许多我也没有说到的事物。
我偏爱自由无拘的零
胜过排列在阿拉伯数字后面的零。
我偏爱昆虫的时间胜过星星的时间。
我偏爱敲击木头。
我偏爱不去问还要多久或什麽时候。
我偏爱牢记此一可能——
存在的理由不假外求。




关于年味,小时候是快乐,长大后是情怀

恭祝大家猴年快乐·平安喜乐·吉祥如意

Good health, good luck and much happiness throughout the year.
Takeabreak90s.com wish you a Happy Lunar New Year!




Take a Chinese New Year Break 




Friday Inspiration: I wish you Godspeed

叶青〈生活〉

甚麽是生活
生活是阳光 微风 雨和星空
还是美而美 便当店 晚上的异国料理和酒馆
或者 你爱我我爱你就足以把一切填满
你扬起头说:「你说的,那都是一些碎屑,我问的是真正的生活。」
我伸出手 握住你的手 盯着我们两人的手说:「生活是这个。」
你摇摇头 笑了
还是不对但是 就算了吧
下次你如果问我甚麽是人生 我照样也会胡乱回答的




Valentine’s Day

Taylor Swift, New Romantics

Cause baby I could build a castle
Out of all the bricks they threw at me

Location: 32 Mansion Penang




Friday Inspiration: Half & Half

Knowledge is onlt one half. Faith is the other --- Novalis



Take a Ssambap break

Photo credit to Chin Hoay from G Hotel Kelawai Penang

Wine O'clcock



Every moment and every event of
every man’s life on earth plants something in his soul.

---  Merton Thomas ---



Friday Inspiration: Evidence of life

席慕蓉花香

明明知道只有一夜的生命,
明明知道千里方圆都没有人烟,
明明知道无论花开花落都只是一场寂寞的演出,
却仍然愿意倾尽全力来演好这一生。







FEBRUARY BLOG POST


















No comments:

Post a Comment