Friday 1 July 2016

OUTSIDE the window 窗外 | Take a Look Back on June 2016




Hello June

If you're going to live, you might as well do painful, brave and beautiful things.
-- Jeff Zentner, The Serpent King










Friday Inspiration: Outside

庄瑞琳《神秘的季节》

如今分开旅行
但风又会回到原地
云离开了云
降落去流浪
最后在消失中重聚

一切本来就是分开的旅行




New week, bring it on

I take a cooking class everywhere I travel.
I find it’s the best way to get to know a culture.

– Blake Lively




Years & Years - Communion

KING: And, oh, I was a king under your control
And, oh, I want to feel like you’ve let me go

我曾是被你摆弄的傀儡帝王
但现在 我要你放手 让我自由远走吧

DESIRE: Is it desire or is it love that I'm feeling for you
I want desire ‘Cause your love only get me abused

这是原始欲望 还是发自内心的感觉
我欲望焚身 因为你给予的爱让人受尽折磨




Take a Dinner Break

Location: 天鼎香 Tian Ding Xiang Chinese Restaurant, Gurney Plaza Penang



photo credit to Chin Hoay from G hotel Penang


Take a Buka Puasa Break





Friday Inspiration: Drink the wild air

林婉瑜〈荒谬〉

无论我美丽或狼狈
你温柔不曾改变
无论我笑着哭着
你在我身边
无论我是对是错
你袒护我
无论我狂喜或暴怒
你安静承受

这一切岂不荒谬?
我是如此爱着荒谬的
不够聪明的你







Take a Dinner Break





Dare to believe again

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams. --- Eleanor Roosevelt




Friday Inspiration: Keep going, keep growing

生活艰辛,大抵指一种现实;生命美好,往往是一种理念。
—— 梁实秋《人生不过如此》









Take a Coffee Affairs Break

该如何在槟岛度过一日午后呢?约个聊得来的友人,在乔治市区找间咖啡馆,装修不需要喧哗,风格简约安静便好。

Coffee Affairs是我们见面的地点,下午人潮不多,服务员微笑欢迎,亲切的态度让人撇开门外的忙碌混乱。从成列在吧台的大大小小工具,就可以看出主人冲泡一杯咖啡的热爱与要求

点了两杯产于衣索比亞(Ethiopia)高原地带的咖啡。

耶加雪啡咖啡(Yirgacheffe Kochere)入口活顺,有多变明显的花香气,喜欢樱桃果酸的柔和,风味淡而持久。希达莫(Sidamo)是甜咖啡,均匀温和的厚度,带有蓝莓淡淡的微酸和香甜。

除了咖啡,店里还有好吃浓厚巧克力味马芬(Muffin)和蛋糕。我们俩静心坐下来谈书籍文字,聊生活气味,为生活充充电,这里确实是感受闲适时光的难得地方。




Beach Vibes

Read more: 48 Hours in Langkawi (3 Days 2 Nights Travel Itinerary)




Friday Inspiration: Gleam & Glow


叶青〈光〉

你不用担心我累  我确实累
不需要任何的你  你帮不上忙关于我
的人生  天黑了就是黑了
如果我为此感到悲伤  你能使天变亮吗
在我转身想要离去时
你用打火机点着了火  你是不抽菸的人
我不懂你点火做什麽  仍然要走
你把火移近你的脸  你的脸闪耀着微弱摇曳的光
突然我明白了你的意思
天黑了但你是亮的
太阳不在的时候  你和你的火在




How's Monday treating you







- JUNE BLOG POST -














No comments:

Post a Comment